ماژول ورودی آنالوگ ‐ بررسی عملکرد ماژول ورودی آنالوگ ‐ گروه صنعتی عرش


ماژول ورودی آنالوگ ‐ بررسی عملکرد ماژول ورودی آنالوگ ‐ گروه صنعتی عرش

چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. در plc های دلتا دو نوع کانتر برای کانترهای High speed وجود دارد . یک نوع به نام software high speed counter و یک نوع به نام hardware high speed counter . میکروکنترلرها همانطور که از اسم آنها مشخص است، کنترلر کننده های بسیار کوچک و ریزی هستند که قابل برنامه ریزی هستند تا دستگاه های دیگر را کنترل کنند . این ریزکنترلرها معمولا درون دستگاه هایی مانند تجهیزات دیجیتالی مانند موبایل، تبلت، ساعت‌های هوشمند یا لوازم خانگی مانند ماشین لباس‌شویی، اجاق گاز و بسیاری از تجهیزات دیگر کاربرد دارد.

چشمک زدن این چراغ در حین کار، یعنی اینکه خطای بزرگی در پردازنده، شاسی و حافظه وجود دارد و همچنین روشن بودن مداوم این چراغ وجود یک خطای مهلک را نشان می دهد. در گذشته های نه چندان دور صفر تا صد کنترل دستگاه های کارخانه ها توسط انسان ها کنترل می شد و از مشکلات فراوان آن می توان به خستگی انسان ، استفاده از نیروی انسانی زیاد و کم بازده بودن آن اشاره کرد . تا به راحتی بتوانند پروژه های حرفه ای plc را انجام دهند و به حقوق های بالا در این حوزه دست پیدا کنند .

  • در ادامه به برخی از مهمترین انواع برندهای plc اشاره می کنیم.
  • در برخی موارد، می توانید آنها را مطابق با نیازهای خود تبدیل کنید.
  • پس از دانستن تعداد المان ها و در نظر گرفتن فضای اضافه میتوانیم PLC مورد نظر را انتخاب میکنیم.
  • دستگاه های برنامه نویسی دستی برای توسعه برنامه ساخته شده اند.
  • کاربرد پی ال سی متوسط به سبب امکانات ارتباطی بالایی که دارد بسیار وسیع است و می‌توان از آن در کنترل گسترده استفاده نمود.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، SCADA و HMI تقریباً یکسان هستند، اما همچنان متفاوت هستند. هر دو SCADA و HMI نقش بزرگی در یک سیستم صنعتی ایفا می کنند که آنها را در کنار PLC ها محصور می کند. یک HMI از مقداری داده استفاده می کند و به صورت بصری آن را نشان می دهد، که امکان درک بیشتر و فرآیند نظارت کارآمدتر را فراهم می کند. از سوی دیگر، سیستم‌های اسکادا بر روی عملیات سیستم کنترل متمرکز شده‌اند و ظرفیت بسیار زیادی برای جمع‌آوری داده‌ها دارند.

۴. عیب‌یابی خروجی PLC

در رابطه با مقدار حافظه plcها، این مقدار از حدود 1 کیلوبایت برای پی ال سی های کوچک شروع میشه و تا مقدار 32 مگابایت برای پی ال سی های بزرگ وجود داره. قابلیت‌های فنی هر سیستم عامل بین فروشندگان و همچنین خانواده‌های سیستم‌های کنترل متفاوت است. امکانات خود را بررسی کنید و لیستی از نیازهای مهم ایجاد کنید. این لیست ممکن است نیاز به پشتیبانی از چندین خط تولید با سرعت بالا، ادغام سیستم‌ها، ادغام داده‌ها و کنترل از راه دور و غیره باشد.

بیشترین کاربرد دستگاه پی ال سی در صنایعی مانند خودروسازی، غذایی، پلاستیک، حمل و نقل، ساختمانی و…برای کنترل دستگاه های صنعتی استفاده است. علاوه بر کنترل دستگاه های صنعتی از پی ال سی برای کنترل فرمان مدار، کنترل سیستم خط تولید و…استفاده می شود. در این مقاله به بررسی انواع پی ال سی و برندهای آن و بهترین برند پی ال سی در ایران پرداختیم. در صورتی که علاقه مند به بازار کار plc هستید و دوست دارید به اطلاعات بیشتری درباره این شغل به دست آورید توصیه می کنیم در دوره آموزش پی ال سی آموزشگاه برق گستران ثبت نام نمایید.

PLC ها

یکی از امتیازاتی که پی ال سی نسبت به سیستم های کنترل قدیمی دارد این است که شما می توانید به مراحل قبل برگردید و با هزینه بسیار کم تغییرات مورد نظرتان را اعمال کنید. در سیستم‌های کنترل سیمی قدیمی، شما اساسا باید سیم‌ها را جدا و مراحل طی شده را از اول شروع می کردید (که هزینه بالاتری دارد و زمان بیشتری صرف می‌شود). استفاده از کنترلرهای PLC در صنعت شیشه به سال های بسیار دور بر می گردد. از دیگر اجزای سیستم plc، حافظه آن است که اطلاعات و برنامه های کنترل در آن ذخیره می شود.

سپس یک پالس به گیت ترایاک (که در بخش سوویچ الکترونیکی) وجود قیمت پی ال سی دارد ارسال می‌شود. پردازنده شروع به اجرای برنامه کاربردی می‌کند که با زبان منطق نردبان رله یا هر زبان برنامه نویسی دیگر PLC نوشته شده است. در پایان، بهترین روش برای تشخیص نقص عملکرد ورودی و خروجی جداسازی مشکل به ماژول، دستگاه و یا سیم‌کشی است. اگر هر دو نشانگر روشن بودن و منطق در دسترس باشند، خرابی‌های ماژول به آسانی آشکار می‌شوند. در صورت برخورداری از حافظه بالا، میتوان از یک پی ال سی برای صدها کنتاکت استفاده کرد. سیگنال خروجی مورد نیاز را برای کنترل دستگاه های میدان خروجی مانند شیرهای کنترل، سیم پیچ های رله و غیره فراهم می‌کند.

اما زبان برنامه نویسی میکروکنترلر ها معمولا بیسیک یا C است که نسبتا سخت است و هر کسی علاقه‌مند به برنامه نویسی با این زبان نیست. PLC متوسط دارای ساختار مدولار است و همین امر سبب شده است که بتوان به راحتی آن‌ها را گسترش و یا تغییر داد. کاربرد پی ال سی متوسط به سبب امکانات ارتباطی بالایی که دارد بسیار وسیع است و می‌توان از آن در کنترل گسترده استفاده نمود. همچنین برنامه‌نویسی آن‌ها به صورت نردبانی و دستورات گرافیکی انجام شده است. انواع PLC در سیستم اتوماسیون به کار می‌روند و نقش مغز این سیستم را ایفا می‌نمایند.