خرید نهال گردو محلی پوست کاغذی و چندلر در گیلان؛کاشت گردو | nahalfa


خرید نهال گردو محلی پوست کاغذی و چندلر در گیلان؛کاشت گردو | nahalfa

از بین ارقام ایرانی الاصل که مربوط به اطراف تهران است، نهال را گردو دماوند می خرید نهال نامند. درخت آن معمولاً بلند و متوسط ​​و شاخه های آن باز و متراکم است. این نهال گردو مقاومت خوبی در برابر آنتراکنوز، بلایت و … این نوع گردو دارای پوسته چوبی سخت بوده و میزان چسبندگی بین دو نیمه پوسته چوبی آن متوسط ​​است. در ارتفاعات بالای 1800 متر به عنوان یکی از بهترین نهال های بومی شناخته می شود. امروزهخرید نهال گردووکاشت نهال گردوبه عنوان یکی از موضوعات جذاب و پرسود در حوزه کشاورزی مطرح است.

  • هدف از اصلاح فيزيكي خاك بهبود شرايط فيزيكي خاك از نظر ساختمان وبافت خاك مي باشد، اين كار از طريق خاك ورزي و يا افزودن كودهاي دامي، سبز و…
  • نهال‌های گردو معمولا براساس 2 پایه اصلی پیوندی و یا بذری تولید میشوند.
  • در گردوی پیوندی فواصل کاشت 7×7 متر و در گردوی بذری فواصل کاشت 10×10 متر و بصورت سیستم مربع می باشد و در مناطق کوهستانی و اراضي شيبدار فواصل کاشت گردوی پیوندی 6 متر و گردوی بذری 8 متر و بر روي خطوط تراز مي باشد.
  • در چند سال اول جهت جلوگیری از سوختگی تنه و هم چنین انبساط و انقباض از محلول بردوفیکس یا رنگ مخصوص محافظ تنه درخت استفاده شود.
  • پكان يا گردوي گرمسيري تنها جنس از گردوئيان است كه نياز سرمائي پائيني داشته و در مناطق نیمه گرمسیری، به خوبي رشد و نمو کرده و محصول مناسب با كيفيت بالائي توليد مي­كند.

اگرچه گردو یک مغز بسیار خوشمزه و مقوی است ، اما قبل از کاشت ، باید بدانیم که درخت گردو بیشتر گیاهان مجاور خود را از بین می برد. زیرا این درخت گردو سموم شیمیایی را جذب می کند و آنها را به خاک منتقل می کند. در نتیجه ، درختانی مانند سیب ، کاج ، گوجه فرنگی و سایر گیاهان را از بین می برد. یکی از انواع نهال گردو با منشا آمریکایی گردو هارتلی است. آنها مانند پدرو و چندلر حدود 15 روز پس از گردو های بهاری رشد می کنند. میوه های این گردو یک هفته زودتر از میوه های گردو Chandler بالغ می شوند.

اطلاعات تماس

زمان رشد کامل و باردهی مناسب در انواع ارقام گردو متفاوت است، این تفاوت ها به نوع نهال گردو کاشته شده مرتبط است. برای مثال ارقام اصلاح شده ای وجود دارند که در همان سال های ابتدایی بار میدهند. البته از گذشته از درخت گردو بعنوان برای سرمایه گذاری برای آیندگان یاد میشد و دلیل آن باردهی کامل در سال های بعد است. درخت گردو به دلیل مقاومت بالایی که دارد همیشه از بهترین گزینه های کاشت بوده، معمولا این درختان تا دمای منفی 30 درجه را تحمل میکنند.

نکاتی که قبل از کشت نهال باید در نظر داشته باشید:

و حتی کم هزینه‌تر از سایر میوه‌ها می‌باشد به مدت یکسان با رعایت شرایط مناسب می‌توان انبارداری کرد. • با توجه به اینکه ارقام مختلفی از نهال‌های گردو وجود دارند که از نظر زمان باردهی، مراقبت، میانگین وزن میوه، حتی عمر اقتصادی تا حدودی متفاوت می‌باشد. نهال تولید شده بهتر است پیوند زده شود زیرا عمل پیوند باعث می‌شود بهترین رقم را انتخاب کنیم ودوم اینکه زمان باردهی را کوتاه تر می‌کند. نوردهی؛ محصول نهایی نهال میوه گردو به‌شدت به میزان آفتاب و نوری که درخت در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد.

خواص روغن زیتون برای پوست و مو

مناسب برای مناطق معتدل تا 1500 متر از سطح دریا.قدمت نهال گردو فرنور از نظر اصالت به فرانسه برمی گردد. این نهال گردو دارای پتانسیل سرمایی بسیار بالایی است و از 1500 تا 2300 متر ارتفاع رشد می کند. این رقم آجیل به ترتیب باید در فاصله 6 ، 6 ، 6 متر کاشته شود.