کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین


کامل‌ترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین

در نتیجه حتی تولید محتوا که یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های ما در حوزه سئو است این پتانسیل را دارد که به رنگ خاکستری یا سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن جایگاه ما در نتایج جستجو شود. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.

  • Crawling فرآیندی است که طی آن، موتور‌های جستجو تیمی از ربات‌ها را، که معروف به خزنده (Crawler) و عنکبوت (Spider) هستند، برای یافتن محتوای جدید و بروز‌رسانی شده وبسایت‌ها، ارسال می‌کنند.
  • در آخرین گام و اصلی‌ترین گام نیز، لازم است بدانید که سئو نیاز به مطالعه دائمی دارد.
  • به طور کلی می توان عناصر سئو داخلی سایت را به سه دسته عنصر محتوا، برخی از عناصر HTML، برخی از عناصر معماری سایت تقسیم بندی کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.
  • در سئو کلاه خاکستری سعی می کنیم از قوانین گوگل پیروی کنیم و بیشتر شبیه کلاه سفید باشیم ولی در این میان از برخی تکنیکهایی که شبیه کلاه سیاه باشد (تا مرز مشخصی) نیز استفاده می کنیم.
  • همچنین، توجه داشته باشید که ثبت کردن یک صفحه در سایت‌مپ، دریافت رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو را تضمین نمی‌کند.
  • هرچه که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کننده کسب و کار شما معروف‌تر و برند شما شناخته شده تر خواهد شد و در نتیجه کسب و کار شما رونق خواهد گرفت.

به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. همچنین معماری سایت باید با استفاده موثر از لینک‌های داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای ربات خزنده تسهیل کند. منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایت قرار می‌دهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت ارجاع می‌دهید. برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که سایت می‌تواند بدون بهینه سازی به رتبه‌های بالاتر دست پیدا کند. البته می‌بایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایت‌ها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند.

اگر از آن‌ها بطور راهبردی و برنامه‌ریزی شده استفاده کنید، می‌توانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبه‌های بالاتری در موتور‌های جستجو می‌خواهد. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد می‌شود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالا‌یی در صفحات نتایج جستجو‌ی خود بدهد. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام می‌پذیرد. گوگل با انجام این کار می‌خواهد بداند اگر یک وبسایت رتبه‌های خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد.

تکنیک پرسش کیفیت

این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.

Ranking چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

البته این عمل، در ظاهر نتایج جستجو، با قرار دادن علامت AD که مخفف عبارت Advertisement در کنار سایت شما به کاربر اطلاع می‌دهد که این سایت از طریق پرداخت هزینه به این جایگاه رسیده است. زمانی که محتواها در فهرست‌های مخصوص به خود قرار گرفتند، الگوریتم‌های گوگل باتوجه به دستورالعمل‌های مخصوص به خود، آنها رتبه‌بندی می‌کنند. در این مرحله مشخص می‌گردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود.

شناسایی شکاف‌های محتواهای قبلی و بهبود آن

فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo  علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. نوشتن یک محتوای ساده اما سرشار از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگراف‌های کوتاه، متون جذاب، ارتباط صمیمانه با کاربر تا حد زیادی در فرایند سئو داخلی به شما کمک می‌کند. در این بخش، به اهمیت محتوا در سئو پرداخته و نکاتی را برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو آورده‌ایم.