چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک


چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک

قابلیتی است که هم حافظه رم و هم مادربرد باید از آن پشتیبانی کنند تا بتوان از آن بهره برد. خوشبختانه در این مورد نباید زیاد نگران باشید چرا که این روزها تقریبا تمام مادربردها و حافظه‌های رم از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. به هر حال پشتیبانی از این قابلیت چه حافظه رم‌تان را به صورت تکی و چه به صورت جفتی خریداری کنید در صفحه مشخصاتش خواهد آمد. ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید.

  • این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید.
  • شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود.
  • اگه سوالی راجع به مادربرد دارین، می‌تونین در قسمت نظرات کامنت کنید.
  • اما جلوی برخی از سرعت‌های حافظه رم در صفحه مشخصات مادربرد ممکن است کلمه OC را داخل پرانتز ببینید.

به همان تعداد که در مادربردتان شیار PCI-E M۲ دارید می‌توانید درایوهای SSD با رابط NVMe هم نصب کنید. مثلا اگر دو شیار PCI-E M۲ داشته باشید و هشت کانکتور SATA آن وقت جمعا می‌توانید ده درایو در سیستم‌تان نصب کنید که دو تای آن‌ها می‌توانند درایو SSD با رابط NVMe باشند با سرعتی از چند تا ده‌ها برابر بیشتر از درایوهای دیگر. اگر بخواهیم تمام سوکت‌های پردازنده‌ها را در اینجا لیست کنیم لیست بلندبالایی تهیه می‌شود که وجودش هم ضروری نیست چرا که بسیاری از این سوکت‌ها دیگر تولید نمی‌شوند. اما در حال حاضر پنج نوع سوکت مختلف وجود دارد که در بیشتر مادربردهای موجود در بازار از یکی از آن‌ها استفاده شده است. این سوکت‌ها عبارتند از سوکت LGA ۱۷۰۰، LGA ۱۲۰۰، LGA ۱۱۵۱، AM4 و AM5 که سه تای اول مخصوص پردازنده‌های اینتل و دو تای بعدی مخصوص پردازنده‌های AMD هستند.

MSI PRO H610M-G DDR4 Motherboard

اگر مادربورد به جایی گیر کرد خونسردی خود را حفظ کنید و آن به جای خود بازگردانید و مانع را آزاد کنید. معمولاً 4 تا 8 پیچ هستند که بسته به اندازه مادربورد و طراحی کیس این عدد مختلف است. البته در صورتی که پیچ‌ها سیاه رنگ باشند و نور کافی وجود نداشته باشد، ممکن است یافتن پیچ‌ها کار چندان ساده‌ای نباشد. اگر مطمئن نیستید که این پیچ‌ها کجا قرار دارند به دفترچه راهنمای مادربورد مراجعه کنید. یک پیچ‌گوشتی فیلیپس، محل خشک و تمیز و احتمالاً یک دستبند ضد الکتریسیته ساکن.

تازه های کامپیوتر و اینترنت(گرافیک، موبایل و کامپیوتر جیبی، اختراعات جدید، ترفندها و…)

اگر خنک‌کننده را با همان مدل تعویض می‌کنید، کافی است پیچ‌های آن را ببندید. در هر دو حالت فراموش نکنید که کابل فن خنک کنده را در پین 4 تایی مربوطه روی مادربورد وصل کنید. شما به یک پیچ‌گوشتی فیلیپس و یک محل خشک و تمیز که ترجیحاً کف‌پوشی نداشته باشد نیاز دارید. اگر محلی که کار می‌کنید مستعد الکتریسیته ساکن است، احتمالاً به یک دستبند ضد الکتریسیته ساکن هم نیاز دارید. یک ظرف برای جمع‌کردن پیچ‌های باز شده نیز کمک زیادی به سهولت کار می‌کند.

نصب ویندوز 11

برای اینکه بتوانید قدرت سیستم خود را بسنجید، می‌توانید از برنامه‌های Benchmarking استفاده کنید. برای آشنایی با این نرم افزارها می‌توانید مطلب دانلود برنامه‌های بنچمارک برای کامپیوتر را مطالعه کنید. برای پیدا کردن مدل مادربرد در ویندوز ۱۰ می‌توانید از Command Prompt استفاده کنید. سلام و خسته نباشید و ممنون از مطالب آموزندتون من دانشجوی معماری هستم. کارهام بیشتر روی برنامه های اتوکد، اسکچ اپ ، رویت، تری دی مکس و برنامه های رندرگییری ویری، لومیون، و مقداری کار فوتوشاپ هست حداقل سیستم مورد نیاز برای نیازهام چی هست؟ ممنون میشم رهنمایی کنید. بدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند.