ولو یا شیر صنعتی چیست؟ معرفی کامل انواع شیرآلات صنعتی | kasrasaran


ولو یا شیر صنعتی چیست؟ معرفی کامل انواع شیرآلات صنعتی | kasrasaran

شیرآلات موجود در سایت پایپ کالا در دو نوع چدنی و برنجی هستند. برند شیرآلات چدنی در این فروشگاه شامل میراب، وگ ایران بی همتا، فاراب، سام، زتکاما و اکون می‌شوند. کیز ایران، سیم ایتالیا، کیتز، سام، امین، شامین و شیلان نیز برند شیرآلات برنجی موجود در این سایت هستند. در صورتی که محصولات برند دیگری مورد نظر شما است، با بخش فروش پایپ کالا در تماس باشید. این تجهیزات به روش‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. با سلام، من می خواستم نمایندگی محصولات شما را برای شهرستان سیرجان بگیرم.

  • در انتها نیز، جداول راهنمای انتخاب ولو مناسب برای کاربری‌های مختلف را ارائه می‌کنیم.
  • کم بودن افت فشار در طول شیر گیت ولو بسیار کم است و همین ویژگی این محصول را تبدیل به گزینه ای عالی برای استفاده در مسیر جریان لوله های طویل مانند خطوط لوله انتقال نفت کرده است.
  • شیر کروی که به آن شیر سوزنی یا شیر بشقابی هم گفته می شود برای قطع و وصل و کنترل جریان استفاده می شود.

شیرآلات اصل کشورهای اروپایی و یا چینی را می توانید در چشم انداز صنعت سفارش دهید. در این نوع شیرها، با تغییر دادن درجه­ باز بودن دریچه این شیر، میزان عبور سیال را کنترل می­کنند تا به بهترین نقطه شرایط کارکردی برسد. به این نوع، شیرهای جریان اضافی، چک کننده سرعت، دستگاه بستن جریان در مواقع اضطراری و…

شیرآلات صنعتی چند نوع هستند؟

هم‌چنين هنگامی که جريان سيال به عنوان قدرت واسطه روی شير عمل نمی‌کند مورد استفاده قرار می‌گيرد. چون پيستون اصلی بصورت دقيق کنترل شده و طرح بدنه بصورت ۴۵ درجه طراحی شده افت فشار فوق العاده کم است. اين شيرها بصورت خودکار از راه دور بوسيله نيروی برق و حالت هيدروليکی کار می‌کنند. شکل قطع و وصل مسیر آب یا دیگر سیالات در این مدل، به گونه‌ی چرخشی یا لینک سایت دورانی است.

شیر کروی (Globe Valve)

کلمۀ ولو(Valve) مشتق شده از زبان لاتین آن یعنی Valva به معنی قسمت متحرک است. شیر کروی نامی است که با توجه به شکل ظاهری به این دسته از شیرالات صنعتی داده شده است. به کمک این شیرها کاربر می‌تواند جریان را خیلی سریع و با یک حرکت قطع کند. مکانیزم عملکرد این شیرها، استفاده از یک توپ کروی به عنوان مانع عبور جریان است. بنابراین اگر توپ کروی 90 درجه بچرخد مسیر سیال باز یا بسته می‌شود. این شیرآلات انواع مختلفی مانند یک تیکه، دو تیکه، سه تیکه و تمام جوش دارند.

10# عملگرهای نیوماتیکی (Pneumatic Actuator)

دمای سیال و مواد تشکیل دهنده بدنه، جزو پارامتر های مهم در میزان تحمل فشار سیال عبوری از بدنه شیر می باشند. در ادامه مرجع شیرآلات صنعتی با شیر دروازه ای آشنا خواهیم شد. در ابتدای مسیر شناخت شیرآلات صنعتی می خواهیم به تاریخچه شیرها در مرجع شیرآلات صنعتی نگاهی بیندازیم. شیرها وسایلی هستند که برای کنترل و مهار فشار و جریان سیال استفاده می شوند واز این بابت تفاوتی میان شیرآلات صنعتی و خانگی نیست. این شیر صنعتی در مواردی که تنظیم جریان بسیار سخت باشد، استفاده می شود.