هشدار: هوش مصنوعی


انویدیا یکی دیگر از برندهای آمریکایی لیست ما است که یکی از پیشگامان درزمینهٔ تولید انواع کامپیوترهای شخصی، کارتهای ویدیویی و انواع کارت گرافیک کامپیوتر است. تعداد هستههای GPU این کارت گرافیک دقیقاً به اندازه نسل قبل خود، یعنی RX 5700 XT است، با این تفاوت که سرعت کلاک و کش بیشتری دارد و در نتیجه عملکردی ۲۵ درصد بهتر خواهد داشت. البته با خرید این کارت گرافیک، رم گرافیکی ۱۶ گیگابایتی GDDR6 و کش ۱۲ مگابایتی را صاحب میشوید، اما اندکی سرعت کلاک کمتری نصیبتان میشود و در نتیجه ما RX 6800 XT را پیشنهاد میکنیم. در حال حاضر در بازه قیمتی این کارت گرافیک، رقیبی برای آن مشاهده نمیشود. در حال حاضر کارت گرافیک ۳۰۶۰ Ti با قیمتی مناسب در دسترس است و شاید خرید ۳۰۷۰ موجه نباشد، زیرا با وجود اینکه ۲۵ درصد گرانتر است، اما عملکردی تا ۱۰ درصد بهتر نسبت به ۳۰۶۰ Ti دارد. اگر شما از افرادی هستید که کارت گرافیک GTX 1070 یا RX Vega 50 را دارید، باید بگوییم که ۳۰۶۰ Ti دو برابر سریعتر از کارتهای گرافیک مذکور است.

این کارت گرافیک ۳۵ الی ۴۵ درصد سریعتر از ۲۰۶۰ سوپر، و ۲۵-۳۵ درصد سریعتر از RX5700 XT است. تنها نگرانی، عملکرد رهگیری پرتوی آن است که بهنظر میرسد آنطور که باید قوی نیست و با نسل قبلی کارت گرافک انویدیا، یعنی RTX 2080 Super برابر است. در ای ام دی RX 6700 XT بالاترین سرعت کلاک را در بین تمامی GPUها میبینیم که به سرعت ۲٫۵ گیگاهرتز میرسد. البته با اندکی دستکاری و تیونینگ و اورکلاک کردن، میتوان سرعت آن را به ۲٫۷ الی ۲٫۸ گیگاهرتز رساند که واقعاً با داشتن ۲۵۶۰ هسته شگفتانگیز است. همچنین نسبت به ۳۰۸۰ سرعت کلاک کمتری هم دارد. دقت داشته باشید کارت های ارزان تر از GT 1030 حتی برای گیمینگ با وضوح تصویر و تنظیمات پایین هم مناسب نیستند و اتلاف هزینه هستند، بنابراین قویاً توصیه می شود برای اجرای بازی های قدیمی به کمتر از GT 1030 فکر نکنید. در کنار این پردازنده قدرتمند نیز کارت گرافیک RTX 3070 Ti انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6، رم 32 گیگابایتی از نوع DDR5 و دو ترابایت حافظه SSD وجود دارند که لپ تاپ Raider GE76 12UGS را در اجرای هر بازی در بالاترین تنظیمات ممکن همراهی میکنند.

چنین موجوداتی نیز در دوران باستان کلاسیک ظاهر میشدند. 2. خود ویندوز در صورت آپدیت اتوماتیک به نسخه جدید تر میرود. باتوجه به «گزارش ۲۰۲۰ آیندهی مشاغل» مجمع جهانی اقتصاد، انتظار میرود تا سال ۲۰۲۵، هوش مصنوعی جای ۸۵ میلیون شغل در سراسر جهان را بگیرد. اگر قصد گیمر هستید و قصد خرید یک سیستم متناسب با نوع فعالیت خود را دارید، بهتر است ابتدا مقاله “بهترین کامپیوتر و سیستم گیمینگ (5 تا 20 میلیون)” را مطالعه کنید. شاید لازم به ذکر باشد که لپ تاپ خود من (نویسنده مقاله) نیز دقیقا همین لپ تاپ لنوو Legion 5 ACH6 است. بازاریابهای جستجو تخمین میزنند که برای دستیابی به رتبههای برتر برای کلمات کلیدی خاص چقدر زمان و تلاش لازم است. هر صفحهای توسط موتور جستجو ایندکس نمیشود. مجموع فن های از پیش نصب شده توسط کارخانه در این مدل به 4 عدد می رسد که 3 فن در قسمت جلو و یک فن در قسمت پشتی نصب شده و هر 4 فن داخلی دارای نورپردازی RGB هستند. اچ پی انواع لپتاپ های ارزان قیمت و گران قیمت را دارد که از نظر طراحی و سخت افزار متفاوت هستند و هر کسی با توجه به کار و بودجه ای که دارد می تواند یک لپ تاپ HP داشته باشد.