شیر پروانه ای دانستنی‌ها مقالات فروشگاه پویاب | کسری ساران


شیر پروانه ای دانستنی‌ها مقالات فروشگاه پویاب | کسری ساران

جهان‌صنعت یک تامین کننده ی تجهیزات سیستم پایپینگ یا لوله کشی در واحد های فرآیندی می باشد. شیر‌ پروانه ای در انواع سایزها، متریال‌ساخت و کلاس‌کاری ساخت کشور‌های اروپای‌غربی و چین آماده ارائه جهت جانمایی در پروژه‌ها می‌باشد. شیر پروانه‌ای دارای شفت کوتاه‌تری نسبت به شیر فلکه کشویی است و این به معنی مشکلات کم‌تر در دسترسی است. باز و بسته کردن شیر پروانه‌ای نسبت به شیر فلکه کشویی سریع‌­تر انجام می‌گیرد. باترفلای ولو Butterfly valve مطابق استاندارد API و DIN شرکت های سازنده را ملزم به رعایت استاندارد مربوطه می کند که به یکپارچه سازی شرکت های تولید کمک می کند.

  • لیست قیمت شیر پروانه ای ، شیر پروانه ای یا باترفلای ولو یا باترفلی ولو  BUTTERFLY VALVE يكي از ساده‌ترين شيرهايي كه كاربرد صنعتي آن در واحدهاي نفت و پتروشيمي متداول است شير صنعتي پروانه‌اي است.
  • فولاد ضدزنگ در طبقه های مختلفی تولید می شود که هر کدام کارایی متفاوتی دارند و در دماهای خاصی دوام بهتری دارند.
  • این نوع عملگرها بی‌سروصدا، غیرسمی و از لحاظ انرژی برای استفاده بهینه هستند.

جیمز وات در نمونه‌ها‌ی اولیۀ موتور بخار خود از شیر پروانه‌ای استفاده کرده بود. با توجه به پیشرفت‌هایی که در تولید مواد و فناوری صورت گرفته، شیرهای پروانه‌ای می‌توانند در سایزهای کوچک‌تر ساخته شوند و در دماهای غیرمعمول دوام بیاورند. پس از جنگ جهانی دوم، در قطعات عایق‌بندی از لاستیک‌هایی مصنوعی استفاده شد که استفاده از شیرهای پروانه‌ای را در بسیاری از صنایع دیگر میسر ساخت. هِمپفیل»،‌ با کاستن گشتاور هیدرودینامیکی که برای تغییر خروجی شیر لازم بود، شیرهای پروانه‌ای را ارتقا داد. یکی از شیرهای صنعتی که در صنعت نفت و پتروشیمی بسیار پرکاربرد است شیر پروانه ای معرفی می شود. ساختمان شیرپروانه ای از یک بدنه معمولی و یک صفحه ای که مدور است تشکیل شده است.

کاربرد

در این صورت حرکت از 40 به 50 درجه، دبی را از 170 به 289 متر مکعب در ساعت (70 درصد) افزایش می دهد. این منجر به یک رابطه لگاریتمی بین حرکت دیسک و سرعت جریان می شود. شير پروانه اي داراي عملكرد آسان و سريع مي باشند چون 90 درجه چرخش  دستگيره ، مجرابند را از حالت كاملاً بسته به حالت كاملاً باز تغيير وضعيت مي دهد .

آشنایی با شیر پروانه ای و ۳ نوع دسته بندی آن

دیسک های تولید شده با توجه به شرایط ذکر شده در جنس های چدن نشکن، استیل 304، استیل 316، آلیاژ نیکل آلومینیوم برنز، با روکش کروم (Chromium) و انواع پلیمری تولید می شود. شیر پروانه ای پلاستیکی یا پلیمری در انواع شیر پروانه ای پلی پروپیلن (PP)، شیر پروانه ای پلی اتیلن (PE)، شیر پروانه ای یو پی وی سی (UPVC) با اتصال فلنجی، ویفری و دنده ای قابل عرضه می باشد. شیر های پروانه ای یو پی وی سی و پلی پروپیلن عموما برای سیالات خورنده و اسیدی استفاده می شود. لازم به ذکر است دمای کاری مناسب برای شیر های UPVC کمتر از 60 درجه سانتی گراد و برای شیر های PP حداکثر 90 درجه سانتی گراد می باشد. از ویژگی های ولو پروانه ای می توان به سبکی وزن، کنترل آسان و افزایش سرعت جریان سیال در زمان کوتاه و در هنگامی که شیر در حال باز شدن است، اشاره کرد.

شیر پروانه ای فلنجی قابل استفاده در فشار بالای سیال و آبندی کامل است. از عملگرهای قابل نصب بر این نوع شیر می توان به عملگر برقی، پنوماتیک و اهرمی اشاره کرد. جالب است بدانید، عملکرد آسان، شیر فلنجی را به یکی از پرمصرف ترین شیر آلات در صنعت تبدیل کرده است. شیر پروانه ای پلی پروپیلن (PP)
شیرهای پروانه ای PP استحکام و دوام برتر را در محیط های شدید ارائه می دهند. آنها برای دست زدن به اکثر مواد شیمیایی و عوامل خورنده مناسب هستند اما سازگاری انتخابی با مواد آلی و حلال ها دارند.